top of page
חיפוש

הוצאה לאור – במה זה כרוך?

עודכן: 21 באוג׳ 2019

רק על עצמי לספר ידעתי ואני משתפת פה את החוויה האישית, מהידע והניסיון שלי בדרך להוצאה לאור של "מאוזנת".




לקחתי שנה הפסקה מהעבודה וישבתי בחדר שלי וכתבתי. בסופה היה לי כתב יד בן כמאה ושמונים עמודים שהרגיש לי מקסים וייחודי אך גם מאוד בוסרי.

חיפשתי עורכת ספרותית שתעזור לי במלאכה, פגשתי וראיינתי מספר מועמדות

ובסוף בחרתי בשיטה שאינה בדיוק עריכה ספרותית, אלא יותר הדרכה והכוונה איך לשפר את כתב היד, בעזרתה של אורנה קוזין. זה באמת קצת שפר אותו.

הגשתי אותו לחמש הוצאות הספרים הגדולות ומכולן קיבלתי תשובה דומה –

שיש בו משהו, הוא אחר ומסקרן אך גם מאוד בוסרי ולא שלם, ובעיקר לא

ברורה להם הסוגה - מה זה ? ממואר? מדריך? פנאי? זה לא הסתדר להם במשבצת.

זה עזר לי להבין ולדייק את עצמי, ש"מאוזנת" זה הספר שלי ואף אחד לא

יחליט בשבילי. אני אמצא את הדרך בזמן הנכון ובמקום הנכון להוציא אותו.

הדרך שהגיעה הייתה באמצעות מימון המונים ובעזרתן של אליה אלון הכהן מ"ג'אמפסטרטר" וקרין שור מ"סלונה" [שם היה לי בלוג], שהסבירו לי איך עושים את זה [ועל זה בפוסט מימון המונים] ויצאתי לדרך.

גייסתי את הסכום שביקשתי, הייתי בעננים והתחלתי לחפש הוצאת ספרים.

בדקתי כמה אופציות של הוצאות בינוניות אך מנוסות ואיכותיות. לבסוף סגרתי

עם הוצאת "גוונים", שלימים פשטה את הרגל, ועל כך עוד בהמשך.

עם חתימת החוזה צוותה לי עורכת ספרותית, איילת קליין הכהן. נפגשנו פעמיים לאורך התהליך שלקח שנה שלמה, בסוף ובהתחלה, ולשמחתי הייתה לנו כימיה מהפגישה הראשונה. מרבית התקשורת הייתה באופן טבעי במיילים בכתב,

כשהיא מעירה, מכוונת, מתקנת, מעלה כיוונים ואפשרויות ואני משכתבת, מהדקת, מדייקת.

חודש לפני שסיימנו את תהליך העבודה, הוצאת הספרים קרסה. הייתי צריכה לחשב מסלול מחדש ושוב יצאתי לחפש לי את הוצאת הספרים שתתאים לי ולספר שלי. הפעם הסיבוב היה קצר יותר ובחרתי ב"אוריון" של אורלי לוי.

מיד עם החתימה על החוזה, הומלצו לי מספר עורכות לשוניות ולאחר בדיקה קצרה בחרתי לעבוד עם אורית צמח שהייתה נהדרת.

מכאן לעימוד, להדפסה ולהוצאה לאור.

כמה זמן זה לוקח?

כתיבה – לי זה לקח שנה, 5 ימים בשבוע, כשמונה שעות ביום.

גיוס הכסף - 45-60 יום, תלוי במסלול שבוחרים.

הוצאת ספרים – כמה חודשים, חשוב לבדוק היטב לפני שחותמים.

עריכה ספרותית – תלוי במצב כתב היד המקורי והעבודה שיש לעשות אתו,

וגם במצב הפניות של המחבר. אני התמסרתי לזה לגמרי, בכל פעם ששלחה לי הערות חדשות התפניתי לעריכה. נהגנו לעבוד במרווחים של שבועיים –

כתב היד נמצא שבועיים אצלה, שבועיים אצלי וחוזר חלילה, בממוצע של כעשרים שעות בשבוע, כך שנה שלמה.

עריכה לשונית – 3-4 שבועות בממוצע. כאן הפינג פונג עם העורכת הוא הרבה יותר מהיר אבל עדיין נדרשת מידה רבה של מסירות לעניין בשעות הפנאי.

עימוד [כולל הגהה] – 3-4 שבועות [כנ"ל]

הדפסה – 3-4 שבועות

כל השלבים חשובים ונחוצים על מנת להוציא לאור ספר שעומד בסטנדרטים מקצועיים. אין קיצורי דרך.

בסוף זה לקח לי בדיוק שנתיים - גייסתי את הכסף ב – 09/17 והוצאתי לאור ב – 09/19





15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page