top of page
חיפוש

מימון המונים - איך עושים את זה?

עודכן: 21 באוג׳ 2019


בשמת כרמון הדני - מחברת הספר מאוזנת

 

בהתחלה אפילו התבלבלתי בשמות. לא הייתי סגורה על איך קוראים לזה. מימון המון. מימון חברתי. מימון המונים. במהלך הדרך כבר הבנתי הכול. מה טיבו של המסע הזה, מה מאפיין אותו ואיך מומלץ לצלוח אותו.

קמפיין גיוס מימון המונים הוא מסע מרתק לבדיקת גבולות לא מוכרים. לאינטראקציה שלך עם הסובבים אותך, ליכולת שלך להיות יצירתית ולהגיד את אותו דבר ב 45 ווריאציות שונות בפוסטים שונים. זוהי חוויה מדהימה שצריך להתייחס אליה כמו אל הרפתקה מרחיבת יכולות ואפשרויות, דרך מקורית ומאתגרת למימוש עצמי והגשמת חלומות.

אני יצאתי לדרך עם חיוך על השפתיים ותקווה בלב. החלטתי לעשות את הכי טוב שאני יכולה אבל לא לכעוס על אף אחד ולא להתאכזב מאף אחד. מתפקידי לבקש תמיכה בפרויקט שלי אבל אף אחד לא חייב לי כלום. מה שבא ברוך הבא ותודה רבה.

להעלות קמפיין למימן המונים זה כמו להיכנס לממד מקביל. החיים הרגילים ממשיכים אבל באותה מידה ובאותו זמן מהרגע הראשון, המסע הזה מכניס אותך לממד אחר ומקביל רווי באדרנלין, הפתעות, סערת רגשות וגם חדות ונחישות.

במשך 45 ימים הייתי הכי על קצות החושים שלי במקומות הכי פנימיים, מעצימים ויצירתיים.

זה סוג של חוויה שרק מי שעובר אותה באמת מבין אותה. זה כמו, להבדיל, צבא או הורות. אי אפשר באמת להבין את זה עד שלא נמצאים בזה ומרגישים את זה.

זה סוג של שכרון חושים עם סחרחורת של עליות ומורדות. תהיות ונפילות גדולות לאורך הדרך לצד הפתעות ושמחות עוד יותר גדולות. ערות וערנות, חדות ובהירות יוצאות דופן. כל המערכות עובדות במקביל. החכמה והבינה, הרגש והיצירתיות, התעוזה והמבוכה, ההתמדה והאמונה.

45 ימים עמוסים, אינטנסיביים, חד פעמיים, חוויה לחיים – שבסופם הגעתי ליעד. גייסתי את מלוא הסכום ממאה ועשרים מקדמים ותומכים. חוויה מרגשת ומעצימה.

אבל לא כל אחד מצליח להגיע ליעד. אני משערת שיש לזה כל מיני משתנים ייחודיים אבל יש גם כבר כמה חוקים לא כתובים שאם יודעים אותם מראש זה יכול להקל על הדרך הלא פשוטה אבל המאוד מאתגרת.

אני אנסה לסכם פה בכמה מילים מה נדרש ומה חשוב לדעת ולקחת בחשבון כשיוצאים לדרך לגיוס מימון המונים. למרות, שכמו שכתבתי למעלה – עם כל המילים, לא ממש מבינים עד שלא חווים.

אז הנה כמה המלצות חשובות לדרך – לא יוצאים לדרך לפני שמכינים מראש כמות של פוסטים שונים כמספר ימי הקמפיין.

בנוסף, מכינים גאנט פוסטים עם תאריך הפרסום, התוכן והתמונה של כל פוסט.

[למרות שבדיעבד למדתי שהם בעיקר להתחלה וסוג של המלצה. הדרך היא פתלתלה ומשתנה וצריך לדעת להגיב בהתאם]

התזמון חשוב. להעלות לאוויר קמפיין בזמן שמתאים למוצר של הפרויקט. תקופות של חופשים וחגים כשאנשים לא בשגרה שלהם יכולות להיות בעייתיות.

· לצאת לדרך רק אם יש לנו חוג משפחה וחברים רחב מאוד ותומך. בסופו של יום, אנשים מקדמים את הפרויקט כי הם תומכים בך ולא רק כי הם מזדהים עם הפרויקט שלך ולכן חשוב מי את ואל מי את מקושרת.

מרבית האנשים [היקרים!] שתמכו בי היו ממעגלי ההיכרות שלי, מקרובים מאוד עד רחוקים מאוד ושמעתי דברים דומים גם מרבים אחרים.

לא משנה מה הפרויקט שלכם ומה יהיה המוצר שלו לאחר שתגייסו את הכסף, בפוסטים בקמפיין אתם בעיקר צריכים לשים תמונות שלכם. לבד, עם הילדים, עם בן/בת הזוג, עם הכלב – כל מה שהוא אישי עובד פי מיליון מכל צילום אומנותי.

מלבד הפוסטים הציבוריים, יש אפקטיביות רבה לפניות אישיות במיילים לכמה שיותר אנשים שאנחנו מכירים ומרגישים מספיק נוח לבקש את תמיכתם. אפשר גם במסנג'ר למעגל יותר רחוק שהנושא של הפרויקט יכול לעניין אותו או בווטסאפ למעגל ממש קרוב ומקורב לנושא.

אני עליתי עם הקמפיין ביום ראשון. בשישי בבוקר שלפני, שלחתי מיילים עם פניה אישית והסבר על הפרויקט עם לינק לתמיכה למספר מצומצם של משפחה וחברים קרובים. הם הגיבו חזק ומידי וכך למעשה עליתי לאוויר כבר עם 20%. זה גם עושה טוב בלב וגם נראה טוב למי שנכנס לתמוך.

המוטיבציה של מרבית האנשים שתומכים במימון המונים היא מחד לעזור לך אישית, מאידך לתמוך במשהו שיש לו גם משמעות חברתית. לכן, חשוב להבליט את האמירה והתרומה החברתית של הפרויקט במהלך הקמפיין.

תמהיל התשורות הוא קריטי. לא מבחר גדול מידי, כי זה כבר מבלבל. 8-10 תשורות. מקסימום 12. רצוי שהתוצר של הפרויקט יגיע עם תשורות שמתכתבות עם אותו עולם תוכן ובכל מקרה רצוי מאוד שיהיו גם תשורות עם אמירה חברתית.

ב 7-10 ימים ראשונים צריך לגייס כ 35% מהתקציב. מי שמצליח בכך – סימן חזק לכך שיצליח להגיע ליעד. אילו ימים מדהימים שכולם נורא נלהבים בשבילכם וכל המעגל הראשון הקרוב אליכם מגיב חזק על הפוסטים שלכם ותומך ומקדם.

בזמן הזה מומלץ להעלות כל יום פוסט עם לינק לקמפיין. לספר על עצמכם ועל הקמפיין. לשתף מאחורי הקלעים, על המוטיבציה שלכם, על הפרויקט שלכם.

ביתרת ימי הקמפיין, בין היום העשירי עד לשבוע האחרון, צריך לגייס עוד 35%. זו תקופה ארוכה יחסית ולא קלה, בה המכירות איטיות ודלילות והפוסטים מתחילים לחזור על עצמם.

זה הזמן להוריד את כמות הפוסטים לשניים שלושה בשבוע. ככל שתהיו יצירתיים, קשה לא לחפור ולאבד רלוונטיות.

ב 7-10 ימים אחרונים צריך לחזור לפוסט ביום ובכל אחד מהם להתייחס גם לזמן שהולך ואוזל. זה מכניס מתח ועניין אצל העוקבים, מעיר מרבצם את כל הדחיינים ועוזר מאוד להתעוררות של המכירות ולהשלמת 30% הנותרים.


#מאוזנת #בשמת כרמון הדני # איזון בין עולמות - זוגיות, עבודה והורות

41 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page